Ny behandling

idag behandlades Bella på nytt och jag var ganska stressad främs över att jag ville att bella skulle vara mycket bättre nu men det vart ju ganska förstört på en gång... Ingebjörn som han heter frågade först hur det gått att rida henne sen förra behandllingen. Jag sa att det känndes bättre i galoppen nu och det är mest där man känner skillnad. ( Hon har just nu mest problem i bäckenet och vänster bak ben men även i knäna.) Hon fattade galopp lika lätt åt båda hållen men känndes lite stelare i vänster  ( vilket hon alltid varit ). Haan kännde igenom henne och sa att hon fortfarande vart väldigt stel.

Redan där höll jag ärligt på att bryta ihop. Men jag försökte tänka positivt. Men sen sa han även att hon kommer behöva några fler behandingar. SUCk...jag har inte dem pengarna...

Det blir även slut med dressyren nu har jag bestämmt mig för...I alla fall på ett tag, tills Bella blivit bättre. Det kommer så klart bli lite trav i form och böja och vända henne för sånt är bara bra, Men hon ska inte jobbas på en volt på grund av hennes knän. Och där bestämmde jag mig, Är hon för tillfället inte lämpad så ska jag för tillfället inte rida dressyr på banan med henne. Jag brinner för dressyren och det är lite jobbigt att lämna det som jag älskar, Men jag älskar och brinner mer för bella och tänker göra det som är bäst för henne.

Självklart är det inte slut på dressyr för min del. Jag har fortfarande Bailyes att träna på och bella kommer ju tränas lite i padocken också men för hennes del blir det mycket ute i skogen och inte i mycket "sammlat och i form" Vi kommer fortfarande rida mycket och på allvar men det bli skogsritter nu och en bra bit fram, Sen får vi se vad framtiden bjuder på.

Hon ska även behandlas om ca 3 veckor med pengar som jag inte har plus att special behandlingen kostar 300 kr mer.

Så sorglingt är det...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback