Min förra lilla häst

Jag vet att jag förr skrev om att jag had en liten islandshäst förr innan jag hade Isabella. Men jag berättade inte allt för myket plus att jag inte hittade några bra bilder. Men nu har jag hittat super bra och super söta bilder som Tina tagit.

Som sagt red jag faktiskt islandshäst förr men efter att Veigur som han hette vart såld så vill jag inte eller orkade inte rida några mer islandshästar. Det var därför jag började rida Bella och har nu för alltid fasnat för "storhästarnas" häftiga steg. Men veigur var verkligen hen helt underbart första häst. Han var alltid snäll och gjorde ALDRIG nått dumt. Han var helt ny inriden och ung men han betedde sig om en välinriden 22 åring. Så snäll men absolut inte tråkig att rida. Och efter han flyttade vilket var en STOR sorg så bestämmde jag att han skulle vara min första och sista islandshäst. Jag trivs bättre på "storhästrygggen" och känner att det är där jag hör hemme.

Han var bäst min lilla prins. Han kommer för alltid vara min prins ♥

 


Kommentarer
Postat av: Adina & islandshästen Funi

Vilken snygging!

2011-11-19 @ 22:15:19
URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/
Postat av: Anna | Lauana

Gud vad fin han är!

2011-11-20 @ 10:50:46
URL: http://lauana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback