S O M M A R J O B B

Hej alla glad,  Idag på förmiddagen har jag inte kunnat uppdatera något för jag var och sommarjobbat i stallet.  Det var otroligt skönt att känna doften av stall på morgonen ska jag säga, fast ska jag vara helt ärlig så gör jag det varenda morgon för stallet ligger precis utanför vårat staket, Så vi bor staket granne med en häst som heter sigge. Han är ny kastrerad och därför har han inte riktigt fått bort alla hormoner än kan man säga ^^ så han brukar ha sin små shower för oss.  När jag kom till stallet vid halv nio så började jag med att mocka åt ullis hästar, Avante pichatshu,  solist och Listi. Sedan skulle jag ta in dem och låta dem vila från sommarbetet ett tag, Medan så fixade jag deras kraftfoder. Efter det så kom Ulli och undrade om jag ville se när pelle ( hans riktiga ägare) skulle tömköra Bailyes lite i padocken, Och det var klart jag vill det!

Pelle är ullis pappa och är så söt när han tar hand om Bailyes, pratar med honom, visar för honom och det finns inget bättre par en dem två! Så gulligt. Pelle pratar alltid med Bailyes som om att han var en människa och förklara för honom och det är nog det finaste jag sett ♥ Man blir så glad utav att se dem.  Efter en fin uppvisning av Pelle och Bailyes som endast tömkört en enda gång tillsammans så var det dags att bege sig upp till stallet ingen. Upp till  Loppans bajs!

Japp det är sant, mer mockande. Hela Loppans hage skulle mockas ut, men det var inte lika jobbigt som det låter :)  Efter det var det inte så mycket mer, bara fylla på vatten och städa efter sig :) Det är inte så mycket att göra på sommaren men det är så kul ändå :)









Min lilla prins ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback