När jag hämtar min häst

Hej, har en liten fundering. Hur gör ni när ni hämtar era hästar i hagen? Jag har alltid haft en häst som har varit otroligt skygg i hagen. Fast inte nu då..Men förr, för inte så lång tid sen så var hon det. Men vi lärde oss ett sätt. Som vi alltid gör. Ett sätt som får henne att känna igen mig, För när vi hälsar på varan på det sättet då vet hon att det är tryggt och att ingen kommer skada henne, Vårat speciella sätt som är väldigt viktigt. I alla fall för oss. Och nu tänker  vi dela med oss om den.

Okej tänk så här.. När jag och Isabella ska träffas i en hage då så får vi först ögon kontakt på nått vis, jag söker inte henne blick men våra ögon träffar varandra ändå. Men jag tänker ändå på att inte kolla henne djupt i ögonen för jag vill inte värka som något hot!  Men sedan går vi som ett halvt varv runt varandra och möts på mitten.. haha ska rita en bild också så ni fattar.

Men vi går ett halvt varav om varandra och träffas på mitt där vi hälsar.

Fattar ni? vi börjar på varsin sida vi går ett varv om varandra och träffas på mitten. Där vi träffas och jag ger henne en morot. Sätter på henne grimman och kliar henne lite i pannan, Sen följer hon glatt med mig tillbaka till stallet. haha förstod ni?

Hon vet att det är jag ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback