Min häst, mitt bett

Hej hej, jag hade tänkt att ta en sak nu på en gång innan jag börjar blogga.. Det finns några stycken som stör sig på att jag rider dressyr med stångbett, och tycker det är fusk eller elakt mot hästen, Eler så tycker dem helt enkelt inte att det är dressyr när man rider med stång... MEN (haha) nu tycker jag så här.. Eftersom jag själv rider med stång på båda min pollar så förstår jag även dem andra som gör det, Om man inte utnytjar sitt stångbet tpå fel sätt så är det ju en självklarhet OM man har problem med en stark häst som sticker. Och jag kan helt ärligt säga att jag tar knappt någonsting i Isabellas mun! Men jag har stång för säkerheten..Min häst är stark och kan sticka med mig på ryggen och det vill jag INTE riskera! Bailyes behöver jag fortfarande ibland ta i munnen men jag kämpar mot att inte behöva det. Så JA ni hörde helt rätt, JAG tycker det är helt okej att andvända stångbett i dressyren OM man inte utnytjar dem, Och vissa tycker att man smiter undan problemet, Men om jag låter min häst ha övertaget och få sticka med mig när jag vill... Då kommer problemet öka, Man behöver få stopp på problemet utan att utnytja bettet. Och det gör jag absolut inte! Så jag ville bara säga det nu innan jag börjar blogg på riktigt så ni inte behöver störa er på det.  Alla har sina åsikter och det här är min: "Man får rida med stång bett i dressyr om man inte utnytjar den på fel sätt" Några frågor eller nått jag ska förklara? Säg bara till.







Kommentarer
Postat av: Anna | Lauana

Jag förstår dig, rider ju nordsvenkar ibland jag också och dom som skriver så vet inte hur stark en nordsvensk är..

2011-07-18 @ 20:25:55
URL: http://lauana.blogg.se/
Postat av: Anna | Lauana

SV; jadå:) Tack så mycket!:D

2011-07-18 @ 22:55:53
URL: http://lauana.blogg.se/
Postat av: angelica

Jag tror att man måste ha kandar när man rider högre klasser i dressyren, kandar är ju stångbett och delat bett så det är absolut inget fel att rida dressyr på stång. hellre det och knappt behöva ta hästen i munnen än att rida på två delat och behöva slita...

2011-07-20 @ 14:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback